VI KAN / PROFILERING

På Liljewall hittar du utöver hängivna arkitekter och ingenjörer en kreativ inhouse-avdelning med kompetens inom koncept, grafisk profilering, illustration, rörlig media, trycksaksproduktion och webbdesign.  
 

Det gör att vi kan hjälpa er marknadsföra era byggnader och projekt utan att blanda in en extern reklambyrå. Vi ser fördelar i att tillsammans med arkitekten och de övriga teamet som ritat huset, miljön eller byggnaden, smidigt kunna resonera kring värdefulla kärnvärden, arkitektoniska inslag och målgruppsanalyser.
 

Resultatet av detta utbyte ger oss värdefulla insikter kring hur projektet kan förpackas konceptuellt i både digitala som tryckta medier.  

Vi kan hjälpa er med

Koncept

Vad ska bostadskvarteret kallas i folkmun? Ett tilltalande och säljande konceptnamn är viktigt att sätta för att skapa intresse och locka målgruppen.

Vi hjälper er att fastställa ett lämpligt konceptnamn som bär projektet.

Logotyp/identitet

En logotyp stärker bilden av ett enhetligt koncept och en identitet. Logotypen ska finnas med på alla de marknadsföringsmaterial, handlingar och dokument vi upprättar eller låter tillverka. Vi kan också addera tonalitet, bildspråk och profilfärger.


Vi hjälper er ta fram en stark identitetsbärande logotyp och identitet som stärker konceptet som helhet.

Visualiseringar

Säljande och verklighetstrogna bilder på bostadshusen, utsikten och lägenheterna är avgörande för att de potentiella köparna ska kunna bilda sig en uppfattning om sin framtida bostad. Dessa bilder används på Hemnet, i annonser, på kampanjsite, i trycksaker etc. Läs mer om vår visualiseringsavdelning här.


Vi hjälper er skapa inspirerande visualiseringar.

Rörlig bild

Rörlig media fångar betraktarens öga och ger en bra bild av vad bostäderna kommer erbjuda. Detta material kan delas på kampanjsida, social media och på er egen hemsida.


Vi hjälper er ta fram animerade filmer som lockar till köp.

Hemsida

En tilltalande och upplysande hemsida skapad för ert bostadshus specifikt ger mervärde. Här visas vackra bilder på objekten samt att området, utsikten och de olika lägenhetstyperna beskrivs på ett tilltalande och säljande sätt. Här kan även intresseanmälan göras. Sajten skapas med den tilltänkta målgruppen och deras behov i åtanke för att trigga just deras köplust.Vi länkar till kampanjsiten från er hemsida och i sociala medier etc.

 

Vi hjälper er ta fram en kampanjsida. Här ingår konceptidé för webb, formgivning, målgruppsanalys, säljande copywriting.

Trycksaker

Som komplement till digital marknadsföring lämpar sig trycksaker – något att lämna efter sig till potentiella köpare som då får något handfast att bläddra i. Vi kan också hjälpa er skapa annonsmaterial för såväl tryckt som digital media.

 

Vi hjälper er att skapa diverse trycksaker.

Social media

Facebook och Instagram är plattformar där man kan rikta sponsrade budskap (annonsering) till just rätt målgrupp.

 

Vi hjälper er formulera budskap i era sociala mediekanaler kring bostadsrätterna i form av sponsrade inlägg till målgruppen.

Våra kreatörer
Målet med våra visualiseringar är att de ska väcka rätt känslor hos rätt målgrupp och porträttera din vision. Kontakta oss så hjälper vi dig! 
Karl-Johan Bexér
Tel: 0735-06 35 01
E-post: kabe@liljewall.se
Christoffer Thulin
Tel: 0762-19 55 08
E-post: chth@liljewall.se
 

Vi förpackar ditt koncept eller varumärke. 

En egen profilhemsida för t.ex. ett bostadskoncept skapar mervärde för besökaren och fungerar som ett nav för övrig marknadsföring.

Trycksaker och DR kompletterar den digitala marknadsföringen.

Profilera = sälja, förpacka och kommunicera era projekt

 

"Vi erbjuder våra kunder mer än arkitektur - vi marknadsför och förpackar projektet i en konceptuell helhet riktat till rätt målgrupp."
 
Katarina Morén Styf, Marknadschef, Liljewall

Vi erbjuder mervärde i form av konceptualisering, grafisk design, webbdesign, copywriting m.m.

UTVALDA PROJEKT